MUWA
MUWA는 빠르게 돌아가는 도시 생활에서 평화로운 안식처를 제공하는 자연 환경의 평온함을 내재한, 차분한 자신감을 구현합니다. MUWA의 심볼은 사색을 유도해 사물, 자연, 인간 사이의 상호 연결성을 나타내는 각각의 선이 조화롭게 결합되어 우리의 정서적, 경험적 공명을 구현합니다. 이는 균형과 조화의 느낌을 불러일으키도록 의도적으로 디자인되어, 고객을 위한 평온한 환경을 조성하고자 하는 브랜드의 의지를 반영합니다.
Year
2023
Location
니세코서울
Client
Hanwha Solutions
Services
Brand ExperienceBrand IdentityBrand NamingBrand StrategyDigitalEditorial DesignMerchandiseMotion DesignPackagingSignageTypeface Design
Sector
Hospitality & LeisureReal Estate
Collaborators
Studio Dosi
Sungwoo Hong
Sungwoo Hong
Credits
Sang Mun
Beencent Oh
Jungeun Shin
Doyeon Yang
Dasol Kim
Minhyeok Lim
Hyeryhn Park
Beencent Oh
Jungeun Shin
Doyeon Yang
Dasol Kim
Minhyeok Lim
Hyeryhn Park
The brand name MUWA is from the French word ‘MOI [mwa]’, which means ‘me’, ‘myself’, and it is written phonetically in English. The name is meant to convey that the place where one resides is personal, reflecting the individual’s uniqueness and character.